Profilinizi seçin:
Garaj
  • Bayi
  • Sürücü

Yakıt Pompaları

Yakıt pompası, motoru ya enjeksiyon pompası aracılığıyla ya da doğrudan enjeksiyon memesinden benzin veya motorin ile besler. Yakıt pompası, iki vitesli bir elektrik motorudur. Bu dişliler dönerken deponun içindeki yakıtı emerler. Ardından tertibat depoya daldırılmış modüle entegre olur. Yakıt, bir ön filtreden geçtikten sonra giriş tüpüne emilir ve pompadan da dışarı çıkartılır.

 

Modül, bir motordan, bir dişli pompadan, basınç emiciden ve aşırı basıncın hasar vermesini önlemek için de bir boşaltma valfinden oluşur. Yakıtın motora herhangi bir müdahale olmaksızın en verimli şekilde dağılabilmesini sağlamak ve ayrıca havanın girmesini önlemek amacıyla genelde 2-3 bar seviyesinde sabit bir basınçta çalışır.

Dizel sistemler içinse yakıt pompasının rolü, yüksek basınçlı yakıt pompasına yeterli miktarda yakıt göndermektir. Yüksek basınçlı yakıt pompası, tanktaki dizel yakıtı ememez. Ancak bu yüksek basınçlı pompanın istenen basıncı sürdürmek için dizel yakıtı sürekli olarak alması önemlidir.

Avrupa araç parkının %70’i için 400 parça numarası.

 

Klasik ve en yeni teknolojiler: Dizel ve benzinli modeller için mekanik/elektrikli yakıt pompası, modül, şamandıra.