Profilinizi seçin:
Garaj
  • Bayi
  • Sürücü

Çift Kütleli Volanlar (D.M.F.)

En iyi araç verimliliği ve sürücü konforu için çift kütleli volan. Montaj hattından çıkan her ikinci araba DMF ile donatılmıştır ve bu ekipmanın kullanım oranı da sürekli artmaktadır. Çift kütleli volan, motor ile vites kutusu arasındaki dinamik titreşimlerin süzülmesine yardımcı olur. Amortisör sistemi dahil olmak üzere bir rulman veya burç yatak aracılığıyla bağlanan iki bağımsız volan sayesinde DMF, hassas vites kutusunu ve araçların geri kalan kısmını, motor patlamalarının yarattığı titreşimlere karşı koruyarak sürüş konforunu arttırır. Valeo’yu Seçin: 

 

  • Uzun süreli performans için tasarlanmıştır > Kaliteli, “sınıfının en iyisi” yaylı tel kullanılır > Uzun ömürlü rulman ve burç yataklar (bakıma gerek yok) > İlave sürtünme azaltıcı sistem tasarımı tüm ömrü boyunca dayanıklı 
  • Her bir araç modeli için özel olarak tasarlanmış > Maksimum ses azaltımı için hafif sertlik ile ayarlanmış > “Takırtı” ve “patlama” sesi sorunları için en iyi filtreleme performansı > 200Nm’den 500Nm’ye kadarki tork motorlarına uygun
  • İyileştirilen sürüş konforu > Debriyaj diski atıllığı azaltılarak iyileştirilen vites değiştirme konforu ve vites kutusu senkronizasyon dayanıklılığı > Mükemmel ses azaltımı sayesinde düşük viteslerde sürüş imkanı tanıyarak daha az yakıt tüketimi

En yeni modelleri ile Valeo ürünleri, Peugeot 308, Citroën C4, Opel Astra, Mercedes A-B-C-S Class gibi modellerde de kullanılabilmektedir. Valeo, 3 yenilikçi çözüm sunmaktadır: Kendinden amortisörlü DMF Yüksek motor hızlarında santrifüj yükü yayları yay kılavuzlarına doğru iter ve sürtünmeye neden olur. Bu sürtünme nedeniyle aktif helezonik yay sayısı azalır ve bu nedenle de yayın etkin sertliği artarak filtreleme kapasitesi azalır. Kendinden yaylı DMF’de küçük düz yaylar tahrik plakasına entegredir. Santrifüj yüküne karşı daha az hassas olduklarından titreşimleri filtreleyebilirler.

Bazı oldukça zorlu uygulamalar ve özellikle de arkadan çekişli (RWD) araçlar için vites kutusu giriş düzeyinde olağanüstü düşük seviyede titreşim elde etmek gerekir. Otomatik vites amortisörü için geliştirilmiş olan Valeo’nun uzun mesafe amortisör (LTD) teknolojisi, bu hedefe erişebilmek için DMF’ye entegredir. Uzun mesafe amortisörlü DMF: LTD DMF, algılanan titreşimleri ve motor gürültüsünü önemli ölçüde azaltır. Bu da güç aktarım filtrasyonu teknolojilerinde önemli bir ilerlemedir.

 

Günümüzde yakıttan tasarruf sağlayan motorlar daha yüksek torka sahip olacak şekilde geliştirildiğinden ve bunun neticesinde de özellikle düşük hızlarda daha fazla titreşime neden olduğundan bu gelişme oldukça önemlidir. LTD DMF, motorun Debriyaja ilettiği tork titreşimlerini emerek araçtaki kişilerin konforunu arttırır. İki kompakt filtrasyon cihazı, LTD DMF’ye geleceğin konvansiyonel yüksek performanslı motorlarının yanısıra en zorlu kurulum kısıtlamalarına tabi olan hibrit güç aktarım mekanizmalarında da temel bir bileşen haline gelme imkanı sağlamıştır. LTD teknolojisi, bu yayların iki seti üzerine kurulmuş olup bu setler seri halde çalışmakta ve arka plaka ile senkronizedir. Düz yaylar, eğik yaylara kıyasla santrifüj yüküne karşı daha az hassastır. Bu da daha az sürtünme yaratır, üstelik filtreleme de eğik yaylardakinden daha iyidir.

 

Bilinen çift kütleli volan teknolojisine ilaveten LTD DMF, otomatik şanzımanlardaki tork dönüştürücüleri için Valeo tarafından geliştirilmiş bir uzun mesafe amortisörünü de içerir. Bu kombinasyon ile maksimum 80°’lik yer değiştirme açısının yanısıra tüm motor rejimlerindeki olağanüstü performans seviyesi sayesinde özellikle çalışmaya başlama sırasında optimal filtrasyon sağlanabilmektedir. Valeo’nun uzun mesafe amortisörlü çift kütleli volanı, yakıt açısından en verimli motorlarda bugüne dek elde edilememiş konfor seviyeleri sunmaktadır.

 

NVH (Gürültü-Titreşim-Sertlik) seviyesi ve vites değiştirme kolaylığı, titreşime en açık motorlarda bile kaydadeğer bir sürüş konforu sağlar. Esnek Volan: Krank mili, motor silindirlerinin içindeki güçlü yanmaların yarattığı gücün altında bükülür. Bu da krank milinin ucuna cıvatalanmış olan dingilin volan üzerinde sallanmasına neden olur. Rulmanlar ile krank mili arasında gerilim meydana gelerek titreşimlere yol açar. Filtrelenmemesi halinde motorun neden olduğu gürültüye, volanın eksenel titreşimine ve debriyaj pedalının daha fazla titremesine neden olunur.

 

Esnek volan, motor krank mili aracılığıyla iletilen eksenel titreşimleri filtreler. Bu da volan kütlesinin motor tarafına esnek bir plaka eklenerek elde edilir. Krank milinin deformasyonu devam eder ancak esnek plaka sayesinde bu deformasyon volana aktarılmaz ve bu da yüksek motor hızlarında motor gürültüsünün azalmasını, krank mili üzerindeki bükülme gerginliğinin azalmasını ve debriyaj pedalındaki titreşim seviyesinin azalmasını sağlar