Alternatörler

Alternatörün rolü, motor çalışıyorken aküye sürekli akım verilmesini sağlamaktır. Bu sayede akünün boşalması önlenirken arabanın elektrikli cihazlarına da istenen güç verilmektedir. Alternatör, bir tahrik kayışı vasıtasıyla krank miline bağlanmakta ve buradan güç almaktadır. Motor çalışıyorken tahrik kayışı alternatörü döndürür ve bu da kinetik enerjiyi elektrik akımına dönüştürür. Genel prensip, volanın başlattığı hareketi elektriğe dönüştürmektir. Yeni ürünlerin güvenilirliği, güvenliği ve en iyi kalitesi, sürekli inovasyon ve kalite testi kriterleri ile geliştirilmektedir. Orijinal Ekipman alanındaki güçlü varlığı sayesinde Valeo, Audi A6, Mercedes C Sınıfı, Renault Clio IV ve Volkswagen Golf VII gibi en yeni araç modelleri için dahi alternatörleri kısa bir sürede piyasaya sunabilmektedir. Yeni üniteler, Valeo’nun zorlu Orijinal Ekipman test standartları sayesinde mümkün olan en iyi kalitedeki ürünlerden oluşur.

 

Akım ve voltaj ölçümü, elektrik yükü ve çevrim testleri, 1.000 saate varan bir süreyle gerçekleştirilir. İlaveten makineler, en zorlu şartlara dayanmaları amacıyla imha olana dek tuz püskürtme, termal şok ve titreşim gibi zorlu koşullardaki testlere de tabi tutulur. ValeoMotor Soğutma Sistemleri12’nin Dynastar’ından 2013’ün mikro hibrit çözümü i-StARS®’a dek döner makineler alanındaki yüz yılı aşan deneyimiyle inovasyona öncülük etmektedir.

 

Valeo, pazarın tüm ihtiyaçlarına ve teknolojik yeniliklere yanıt verebilmekte ve O.E. alanında güçlü bir tarihsel liderlik sergilemektedir: tek fazlı alternatör ve suyla soğutmaya dayalı teknolojiden EG alternatörü gibi verimlilik ve konfor gerektiren yeni nesil alternatörlere dek. Valeo, kompakt bir tasarım içinde kesintisiz güç ve verimlilik sağlayacak en iyi alternatör teknolojisine ulaşma yolunda öncülük etmektedir. EG (« Verimli Nesil ») alternatör, klasik diyotlardan 10 puan daha verimli olan ve bu nedenle de alanında çığır açan bir teknoloji olan özel modüller kullanmaktadır. Volkswagen, BMW veya Mercedes gibi birçok araba üreticisi bu teknolojiyi kullanmaktadır. Standart Değişim alanında alternatör için 1.500’den fazla referans bulunmaktadır ve bu alternatör serisi de pazardaki hem Avrupalı hem de Asyalı araba modellerinin birçoğu için uygundur.

 

Alternatöre ilişkin özel yeniden üretim süreci sayesinde Valeo, kalite açısından sınıfının en iyisi ürünleri teslim edebilmektedir. Bir alternatör piyasadan çekirdek halinde toplandıktan sonra bu parça, yeniden üretim sürecinin farklı adımlarını takip etmek üzere özel üretim birimine gönderilir:

  1. Tüm parçalar demonte edilir ve çelik fırça ile temizlenecek olan rotor haricinde yıkanır. Rulmanlar sistematik olarak yeni parçalarla değiştirilir.
  2. Rotor elektrik testine tabi tutulur ve korozyonu önlemek için boyanır. Yıkandıktan sonra kalan korozyon izlerini ortadan kaldırmak için statör tamamen çelik fırça ile temizlenir ve ardından boyanır. İç çap büyük bir hassasiyetle ayarlanır ve faz uçları da kalaylanıp elektrik testine tabi tutulur.
  3. Kasnaklar kontrol edilir, boyanır ve kromajlanır ve rulmanlı kasnaklar sistematik olarak yenileriyle değiştirilir.
  4. Regülatörler yıkanır, kurutulur ve kumlanır. Kovan ve yaylar değiştirilir.
  5. Redresör bağı tek tek test edilir ve, gerekirse, yenisiyle değiştirilir.

 

Son boyama öncesinde yenilenen tüm parçalar tekrar monte edilir ve tamamlanmış her bir ürün de özel test alanında test edilir (Hız ve sıcaklık ölçümleri, aşırı gerginlik koşulları veya imha testleri). Tüm süreç boyunca O.E. standartlarına harfiyen uyulmuş olup 40’dan fazla kontrol noktasında parçaları doğrulamak için O.E. test alanları ve ölçüm araçları kullanılmıştır. Monte edilmelerinin ardından parçaların tamamı, etiketlenmeden ve paketlenmeden önce aynı koşullarla yeniden test edilir. Valeo’nun yeniden ürettiği alternatörlerin hiçbirinde asbest bulunmaz.

Size uygun bir web sitesi için profilinizi şimdi seçin