Debriyaj Üst Merkezi (C.M.C.)

Gelişen teknolojiler ve yeni araç imalatçılarının ihtiyaçları nedeniyle pedal ile kol arasında düz çizgi şeklinde bir kablo yerleştirmek artık çok daha zor bir hal almıştır. Bu nedenle de günümüzde çok daha fazla sayıda araçta hidrolik sistemler kullanılmaktadır. Bu sistemler, manuel sistemlere kıyasla hem daha esnek hem de daha güvenilirdir. Öncelikle pedal kullanımını hem daha verimli hem de daha tutarlı hale getirir. kinci olarak ise kullanılan malzeme çok daha hafif (standart debriyaj sistemi komutasına kıyasla %70 daha hafif) ve çok daha kompakt yapıdadır.

Bu teknolojinin OE projelerinde uygulamaya konulmasının daha kolay olmasının asıl sebebi budur. Pazardaki bu trende yanıt olarak Valeo, birçok farklı hidrolik parça geliştirmiştir: debriyaj üst merkezi (CMC), debriyaj alt merkezi (CRC) ve hidrolik rulman (CSC). Hem debriyaj üst merkezi hem de debriyaj alt merkezi “yarı hidrolik” sistemde kullanılıyorken “tam hidrolik” sistem ise CMC ve CSC’yi kullanır. CMC, hem tam hem de yarı hidrolik sistemlerin bir parçasıdır. “CMC”. Görevi, hidrolik sıvının hareketi ile debriyaj pedalının hareket etmesini sağlamaktır. Mevcut Valeo ürün serisi 100’den fazla parça numarasından oluşmaktadır.

Debriyaj üst merkezinin yeni sensörlü nesli, genelde elektronik el freni, seyir kontrolü veya başlatma ve durdurma fonksiyonu ile donatılmış modellerde kullanılır. Boyutu küçültülmüş (15 cm’e kadar) bir sensör CMC gövdesine eklenirken pistonda da bir mıknatıs bulunur. Bu manyetik alan sayesinde sensör, pistonun lineer konumunu algılayarak pedalın konumunu da belirler. Bu yeni teknoloji, yeni CMC teknolojisi bulunan Peugeot 308 ve Citroen C4 Picasso modellerine uygulanmaktadır.

Size uygun bir web sitesi için profilinizi şimdi seçin